Twingly statistik

måndag 13 september 2010

Här hittar ni Moderaternas verkliga ansikte


De kallar sig de Nya Moderaterna och har mage att kalla sig ett arbetarparti.
I grund och botten är de samma gamla högerparti med samma gamla ideal som går ut på att i första rummet värna överhöghetens privilegier och välstånd.
Vill ni se vad Moderaterna gör i verkligheten när de får oinskränkt makt så kolla in Vellinge, en liten kommun utanför Malmö, där bland annat Skanör och Falsterbo ligger.
Där har Moderaterna en bedövande egen majoritet i fullmäktige och en fullmäktigeordförande som numera kallar sig borgmästare (och i mer självgoda lägen "kung").
Göran Holm heter han och han har sett till att få sin beskärda del av medborgarnas skattepengar för att leva gott.
Se det är en riktig moderat det, i en riktig moderat kommun, och inte någon fjant som håller på och svamlar om att Moderaterna är ett arbetarparti och sådant trams.
Tänk på det nu när det är dags att rösta.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Pumita sa...

Varningens ord kanske är på sin plats... inte för att jag någonsin har ens övervägt att rösta på högern. Blir lite matt när folk säger att det inte spelar någon roll, att de är lika allihopa. Det är de inte! Det finns stora ideologiska skillnader mellan de rödgröna och alliansen. Det tycker jag Mona Sahlin fick fram hyfsat bra i gårdagens debatt.

Anonym sa...

Hihi..som svar på din fråga så,nä dom där bestarna finns inte i helsingborg.. :) Tack och lov.
/Helena

Anonym sa...

Vi kan väl båda vara överens om att Vellingeborna ser ut att uppskatta sin överhet och då i synnerhet sin "borgmästare".

tyckare i Vellinge sa...

Nej, alla Vellingebor uppskattar faktiskt inte Holm & co. Många av oss skäms över att bo i en kommun som styrs av ett sådant anhang. Jag, och många fler med mig, hoppas hoppas att vi på söndag kommer att vara tillräckligt många för att få till stånd en förändring. Det räcker nu!

BP sa...

Vi har i stort sätt samma (blåa) problem i Täby. Det känns nästan meningslöst att gå och rösta i kommunvalet där.

Svar: Synd att du inte fick ihop ett triss, gillar dina inlägg skarpt. Ja du 55 kommentarer har jag då aldrig fått å ärligt talat förstår jag inte varför jag fick så många just för det triss???? Har ju varit i final där en gång å då var det Herr Slump som "valde", så den här gången har jag inga förhoppningar. Jag tycker bara att det är skoj att fota med min lilla kamera å ha roligt, det räcker faktiskt:-)

Jah Hollis sa...

Anonym: Om du tittar en kommentar längre ner så får du svar direkt. Jag vet själv att Holm, hans parti och hans giriga stil inte uppskattas av alla Vellingebor

Jah Hollis sa...

BP: Tack för de vänliga orden. Nu har jag faktiskt en triss jag skulle kunna lägga in utom tävlan.
Jag tror att du får många kommentarer för att du är ihärdig med dina bidrag och för att de oftast är kul att se.
Vad som gör att man hamnar i final vete tusan, men det är som sagt huvudsaken att man själv är nöjd med sina bilder. Och det var jag nu inte till en början, och då låter jag hellre bli än att krysta fram något som känns helt fel.

S sa...

bra rubrik på inlägget!