Twingly statistik

torsdag 30 september 2010

Jah Hollis gör en välgörenhetsinsats


Fredag den 1 oktober (om ett par timmar när jag skriver detta) är det slutbetalat i kronor och ören här i landet.
Då blir våra små 50-öringar värdelösa ute i handeln (jag förmodar att banker kan lösa in dom ännu en tid) och allt kommer att kosta minst en krona.
Jag kommer inte att sakna de små kopparbruna slantarna. De har ofta, sedan lång tid tillbaka, hamnat i en speciell burk här hemma och antalet har växt genom åren.
Nu tog jag denna burk med 50-öringar, plus flera sådan småslantar som låg och gömde sig här och var, med mig till en bank vid Värnhem och tömde rubbet i en insamlingsbössa de hade där.
Pengarna går till en av de välgörenhetsinsamlingar som dragits igång för att samla in 50-öringar nu när de tas bort ut handeln.
Jag skulle tippa att jag bidrog med runt en hundring.
Och många bäckar små...

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Pumita sa...

Bra där! Jag hade inga myntlager hemma eftersom jag har övergått till att använda kort mer och mer men de två 50-öringar jag hade lämnade jag till insamling förstås. =)