Twingly statistik

torsdag 11 november 2010

I dag går bloggen in på femte året




I dag, den 11 november 2010, går min blogg in på sitt femte år.
Detta datum 2006 postade jag mitt allra första inlägg i en radda som hittills blivit dryga 2100 stycken (och som innehåller sammanlagt runt 1000 bilder).
Jag vet att jag har ett antal trogna läsare som jag uppskattar mycket, även om jag ännu inte träffat så många av er i verkliga livet.
Men sådant kan ju mycket väl hända någon gång det med.

Många gånger, ja i alla fall några gånger, har jag varit på väg att slå igen butiken, men just nu känns det som om jag kommer att fortsätta ett tag till.
Jag har kanske slagit av på tempot, kvantiteten, men jag försöker i alla fall att hålla någon slags kvalitet på mina inlägg. Eller vad tycker ni?
Närmast på programmet vad gäller bloggen står nog en liten förändring i listan över bloggare jag länkar till.
En del av er verkar ha slutat blogga, och då känns det inte speciellt meningsfullt att ha länkarna kvar (hur trevligt/roligt det än har varit att läsa bloggarna en gång i tiden).

Sedan har jag fått ett önskemål om att ta tillbaka länken till tecknaren Lindström och det verkar ju inte omöjligt.
Själv firar jag bloggen i afton med att gå på KB och kolla in John Hiatt och hans band.
Ett av de bästa sätt att fira som jag kan tänka mig.
Få saker lyser upp tillvaron i denna mörka årstid som bra musik.
Det är bara att ta för sig.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till 5-årsdagan. Det är ju helt fantastiskt!!! Jag förstår att bara få har samma uthållningsförmåga som du.
Personligen tycker jag att din blogg håller en mycket hög kvalitet, den är varierad och speglar din personlighet och dina intressen. Dessutom kan du skriva om man säger så:-)

PS. Du och maken måste vara tvillingssjälar. Ni har exakt samma musiksmak. John Hiatt, japp honom har vi sett några gånger live i 08. DS

Eva Nygren sa...

Ja, grattis Jah. Jag skrev just till min son att jag nu haft JAHAJA i över fyra år. Det med anledning av mina problem med uppladdning av foton som jag hoppas att han ska lösa så jag slipper byta blogg. För då förlorar jag ju historiken! Det är rätt kul när man ser att folk hittat till bloggen genom rätt udda ämnen de sökt på som "Johan Wissmans kropp", "Bubbles ben" eller "galltvål". Så jag hoppas på en lösning, och oss ett antal bloggår till, va?

Jah Hollis sa...

BP: Tack, tack! Ja det är inte femårsdag än, utan början på det femte bloggåret. Ja, jag hoppas jag skriver något så när begripligt, det ingår i mitt jobb också nämligen. :-)

Eva: Jag håller båda tummarna för att det fixar sig med bildlagringen. För ytterligare några år ska vi väl hålla ut. Johan Wissmans kropp...?

Eva Nygren sa...

http://jahaja.blogsome.com/2007/09/02/jag-skriver-om-en-kropp-johan-wissmans/