Twingly statistik

onsdag 22 december 2010

På begäran: Julklappsträdet i Malmö



I ett bidrag till ett fototema för någon vecka sedan skymtade det så kallade Julklappsträdet på Gustav Adolfs torg i Malmö i kanten på den ena bilden.
En som kommenterade mina bilder ville gärna ta en närmare titt på detta märkliga träd, och vad gör man inte för att vara tillmötesgående?
Så på begäran: En närmare (inte helt blixtskarpa, men nytagna bilder) beskådan av detta färgglada och dekorativa träd, med lampor som julklappar i, som Malmö stads parkförvaltning (eller vad det officiella namnet nu är) bjuder oss på i jultider.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var verkligen fint!

God Jul och Gott Nytt År på dig!

/Ingrid

Nukke sa...

Så vacker julträd med ljus !!!!

God Jul !

BP sa...

Läckert, riktigt läckert. Annorlunda, modernt och innovativ. Dessutom utan bling bling och glitter. Helt i min smak!!!

Tokmoderaten sa...

Vilka fina bilder!

God Jul på dig, min allra största supporter...

Misswhatsit sa...

Ett färglatt julträd som lyser upp i vintermörkret.:)Roligt med lite annorlunda företeelser.
God Jul och Gott Nytt År!

Pysselfarmor sa...

Ett så vackert julklappsträd - det där blir åtminstone jag glad av att titta på. Vilka färger mot den vita snön det måste vara. Jag vet ju inte om det var fler än jag som "tjatade" men jag får tacka för min egen del i varje fall - jag var ju litet nyfiken! Tack att du hade dig besväret...!

Och nu önskar jag dig en skön och härlig jul. Har sett nyssens på TV vilket kaotiskt elände det är i trafiken - både bil och tåg är utsatta därnere hos dig. Hoppas du är bekvämt inomhus!

Ha det gott och God Jul!