Twingly statistik

tisdag 11 januari 2011

Återvinningsstationer rena soptipparna

I kväll drog jag igång min trogna bil första gången i år.
Ja, jag tror den har stått stilla sedan snön började täcka över den långt före julhelgen.
Nu hade det mesta smält undan och det var inga problem med att komma fram till och in i den.
Och den drog igång med ett lugnt spinnande så fort jag vred om startnyckeln.
Skönt att ha ett fordon att lita på, även om jag använder den mycket sällan sedan jag skaffade övernattningslägenhet och började tågpendla till jobbet.
Nu tänkte jag bara lufta den lite och samtidigt åka med ett lass grejor till en återvinningsstation och så handla på kvällsöppna Coop.
Återvinningsstationen såg ut som man dessvärre kan vänta sig så här efter alla helgerna. Om det inte vore en skymf mot alla grisar, så skulle man kunna kalla det en grisstia.
Det tycks som om många tror att återvinningsstationerna är något slags lokala soptippar.
Uppenbart sköts dessa stationer inte heller som de ska av dem som får betalt för att se till att de funkar som det är tänkt. Nu sägs det att det ska bli skärpning i Malmö och det vore väl inte en dag för tidigt.
Jag tror det när jag får se det.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: