Twingly statistik

tisdag 25 januari 2011

Så var det dags att gå på bio igen



En gång i tiden gick jag mycket på bio, på den vanliga repertoaren och på diverse filmstudioföreningar. Sedan bara dog intresset någon gång, jag vet inte riktigt när.
Nuförtiden håller jag mig informerad mest genom att läsa om film, recensioner och i diverse magasin.
Det är ju naturligtvis inte samma sak som att se film.
Film är väl fortfarande, som någon en gång fick till det (var det när videoexplosionen kom?), bäst på bio.

I afton blir det i alla fall av, då jag och en vän ska gå och se en av årets (ja, den gick ju upp utanför Sverige redan förra året) mest omtalade filmer: Amerikanska independentfilmen Winter’s Bone.
En verklighetsbaserad historia om ett USA som vi kanske inte hör talas om så mycket här i landet.
Jag förväntar mig mycket av den filmen och återkommer med något slags omdöme.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: