Twingly statistik

fredag 7 januari 2011

Syns ljuset i tunneln eller fortsätter eländet?


Så var det slut på alla de stora helgerna för den här gången, även om det ju bara är en arbetsdag innan det är en "vanlig" helg igen.
I onsdags klarade jag och lagkamraterna av årets första quiz och hamnade på en hyfsat hedrande tredjeplats. Någon föreslog att man inte bara skulle räkna vinsterna när man man ska kvalificera sig för finalen, utan att man borde räkna in även antalet andra- och tredjeplatser.
Då skulle vi troligen snabbt befinna oss på säkrare mark eftersom vi rätt ofta är tvåa eller trea nuförtiden.
I morgon, fredag alltså, ska jag åka till jobbet igen och det är bara att hoppas att man kommit tillrätta med kraschade X2000-tåg och annat elände som drabbat tågtrafiken allt sedan vintern kom.
Men säker kan man ju aldrig vara.
Malmö tycks just nu vara en riktig otursplats för tågtrafiken.
Nu ska jag hämta upp tvätten från torkrummet och sedan ska jag sova.
I morgon får jag se om tåget till Kristianstad kommer fram något så när i tid.
Senast jag åkte upp var tåget en halvtimma försenat.


Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att du lyckas ta dig till jobbet i tid och ha en fin helg!

Della sa...

Då är det bara att hålla tummen för att dina tåg funkar då. Det gick att ta sig fram på cykel idag, men igår hade det aldrig fungerat. Glad att det var en ledig dag.

Alla smutsiga detaljer sa...

Åh, tänk vad jag längtar efter cykelsäsongen.

Eva Nygren sa...

Så fin tunnel - tunnelen!