Twingly statistik

söndag 18 december 2011

Strax är det dags för årets quizfinal


Om sisådär tre timmar är det dags igen.
Då startar årets Quiz Off, quizfinalen, på The Pickwick Pub här i Malmö.
Då ska det avgöras vilket lag som blir 2011 års Quiz Champions på Pickwick, som har Malmös förmodligen bästa quiz.
Vårt lag har en del att leva upp till; vi har varit med i så gott som alla de dryga tio quizfinalerna i tävlingens historia, vunnit fyra av dem och i år har vi nog tagit hem runt tio veckotävlingar för att säkra en finalplats (senast i onsdags).
I år tar vi också ett steg för mer jämlikhet i quizvärlden; av de fem i finallaget är tre tjejer och den fördelningen är det nog inga andra lag som kunnat visa i en final.
Ja vi har ju faktiskt samma uppställning som Kid Creole & The Coconuts har på en och annan bild till videon här ovan (visst finns det en del värt att minnas från 80-talet?!).
Eventuellt andra likheter mellan Kid Creole & The Coconuts och vårt lag Caltex & The Oxymorons vill jag inte yttra mig om.
Så jag slutar med att önska mig själv och mina medtävlare lycka till i finalen.

Jah Hollis



3 kommentarer:

BP sa...

Jag håller tummarna att du och dina kompisar blir 2011 års mästare. Å med ett sådant namn så lär det nog inte bli några problem.

PS. Om ni vinner så hoppas jag att du är ledig imorgon;-) DS

Pumita sa...

En tumme från mig också till dig och ditt lag! Och en ledig dag imorgon förstås. ;)

Jah Hollis sa...

Tack!
Dom goda nyheterna först: Vi Vann!
Dom sämre: Jag ska jobba måndagen, men jag lever på vinnarkänslan!