Twingly statistik

lördag 3 december 2011

Veckans fönster 156, 3 december: Snett


Ett nytt fönstertema, Snett, är det dags för på Susannes fotoblogg den här veckan.
Det var ett fruktansvärt regn- och gråväder i Malmö i dag när jag tänkte jag skulle ut och handla och kanske hitta ett passande fönster till temat.
Så jag snodde helt enkelt idén som inspirerat Susanne till temat för att slippa vara ute i ovädret i onödan.
Inte på långa vägar så elegant som originalet, men taget på en av få platser i Malmö där man faktisk kan ta en sådan bild: på Backarna, alltså det folkliga namnet på stadsdelen Kirseberg där jag bor.
Flera bilder på temat kan ni hitta här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Mia sa...

Ja, det gäller att ha fantasi och vinkla rätt, och det har du ju verkligen lyckats med *L*

Cecilia Artista sa...

Vackert gammalt tegelhus! Snyggt även på snedden!

Della sa...

Det ser verkligen snett ut och man undrar ju först lite hur det funkar.

Hanna sa...

Tycker att resultatet blev bra, det ser ju ut som om huset ska tippa över när som helt. Bra gjort!

Susanne sa...

Jo, visst är det kul att luras med bilderna ibland. Lite roligt att så många tror att mitt fönster är snett på riktigt. :)

Var också i Malmö med kameran idag och den blev alldeles blöt, men klarade sig ändå.

larans sa...

Kul lösning på temat. Hade varit lättare att göra i Lund eftersom hela stan lutar. :-)

Ninni sa...

Vilken vacker fasad!
Smart lösning av dig. Jag hade också en sån på lut men valde det "äkta" sneda när jag hittade det.
Ha en skön söndag!

Erik "Semlan" sa...

Vacker fasad. :-)
Man ser det mellan de parkerade bilarna att huset står i en liten backe.
Det är helt klart lite snett.
Inte alls som fotot på din länk, kul att kika på. ;-)
Men klart snett är det.
Klurig lösning. Tack för din kommentar, finns nog fler gröna dalar. ;-)

BP sa...

Älskar ju tegelhus och sneda vinklar som du vet. MVG med andra ord!