Twingly statistik

lördag 5 maj 2012

Veckans fönster 178, 4 maj: Valfritt




Veckans fönstertema hos Susanne är valfritt och jag har tagit mig (val)friheten att visa tre fönsterbilder.
Den översta en liten ”Homage a Susanne och hennes fönsterteman”.
Bilden är tagen genom fönstret från tåget på väg till jobbet i går, fredag, och kan ni läsa skylten på stationshuset vi susar förbi förstår ni säkert vad jag menar (förklaring i första kommentaren).
Även bild två är tagen genom detta tågfönster och ger en antydan om att det nu är den ljuva tid i Skåne då rapsfälten börjar explodera i gult.
Bild tre är en liten uppföljning av ett tidigare fönstertema då jag tog en bild på det olycksaliga fiket Saffran:
http://jahhollis.blogspot.se/2012/03/veckans-fonster-171-overgivet.html
Det dröjde inte länge innan lokalen fylldes med ny, thailändsk/dansk, rörelse och fastän det sitter en kund på uteserveringen (bilden är tagen för några veckor sedan) så är jag fortsatt skeptisk till dess framtid.
Fler valfria fönster finns det här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det är stationshuset i Eslöv, Susannes hemstad.

llhertz sa...

Vilken fin och åskådlig situationssvit från skånevåren (du kan lyfta den rakt in i fototriss vid midnatt ;)
Jag ser de tre ländernas flaggor och hoppas verkligen att maten är en god kombo. Har du testat ännu, du måste gynna de lokala näringsidkarna.

Cecilia Artista sa...

Här är det minsann lite internationell prägling på den tredje bilden! Men det är OK tycker jag. Gillar både smörrebröd och thaimat!
Trevlig helg!

Della sa...

Kan bli kul att följa det olycksaliga fiket. Bra titel för något. :-)

BP sa...

llHertz kunde inte uttryckt det bättre - perfekt bidrag till morgondagens triss.
Kombon thai mat och smörrebröd låter olycksbådande tycker jag. Gillar båda men inte på samma restaurang om man säger så.
Ungefär som en krog i Vasastan som drivs av kineser och som erbjuder svensk husmanskost samt grekiska specialiteter...

Leena sa...

Hmmm ... så fina och aktuella skånebilder! Kul att se Susannes "station"!

Stare Ström sa...

Jag hoppas att du fortsätter rapportera om Saffrans öden och äventyr! Jag blir inte jättelockad.

Pumita sa...

Gillar bilden på Sassas station som du swischar förbi. Visst syns det att det står Eslöv. Bildserien är ju som en liten berättelse: Du har tagit tåget, vinkat till Sassa, passerat i full fart det fina somriga för att komma till ditt favoritfik. Där väntar både mat och fika... och en filt också ifall du skulle frysa. :)

Anna tassar in.. sa...

Härligt fartfyllt..aha ett knepigt fik..ja ibland undrar man vad det finns för tanke..eller egentligen ingen alls kanske..underhållande triss höll jag på att säga..fönstertriss iaf.. :)

Benita sa...

Fina bilder både på och genom fönster. :)

Linnéa sa...

Cross over, är väl ett begrepp. Men hu, gillar det inte. Smörebröd och thaikäk, nä. Inte heller svensk cross over med currysill och tacossill. Bl.a.
Du tycks då vara på resande fot jämt där nere i Skåne, det är kul att få vara med lite.

Leovi sa...

I am very pleased the first movement.

Viktkamp sa...

tänkte skriva och fråga om det var esölv men nu läste jag det =)

Susanne sa...

Men titta! Det känner jag ju så väl igen. Vad kul att du tog en snabb bild i farten. Du åkte väl med det tåget som inte längre stannar i stan, antar jag.

juanna sa...

Fart o fläkt o Skånes gröna landskap.

Erik Semlan sa...

Härligt med åkrar som växer sig höga. Bevis på den bördiga jorden där nere i Skåne.
Kul se Susannes station, även om bilden är lite suddig. :-)
Antar att ditt otursförföljda café lär få fortsatta problem. Det var en konstig kombination, var för sig är de ju helt okej, men ihop... jag är tveksam, ja skeptisk! Antar att lokalen ligger i början av Lundavägen, nära Värnhemstorget. Där finns det väl en del folk som kan tänkas vilja fika?
Men då kanske ägaren ska bestämma sig för ett huvudspår, jag tycker de danska smörrebröden, fast Danmark är nära!
Jag kan nog hålla med dig, tror en del snart kommer att sakna Kennys grill. Thai-ställen finns det gott om, korvmojarna blir färre och färre, tyvärr.
Hoppas du följer upp och berättar mer om vad som sker kring lokalen, riktigt kul.

B i r g i t t a sa...

Fart i första bilden :)

Anonym sa...

*hehe* ja det först fönstret känner man igen allt för väl :)
kul trio du publicerat.