Twingly statistik

onsdag 16 januari 2013

Malmö har sällat sig till övriga Sverige nu





När jag lade ut mitt bidrag till Fototriss, med temat Så här ser det ut där jag är, den gångna helgen var det en och annan som var förvånad över att det var snöfritt på mina bilder från Malmö.
Men säg den glädje som varar beständigt; nu har även Malmö sällat sig till resten av vårt avlånga land.
Det började redan i måndags kväll och under tisdagen ökades snötäcket på med ytterligare ett par centimeter. Jämför bilderna i min triss med dem här ovan, så ser ni vad som hänt.
På den nedersta bilden ser ni också att det lättade något efter en stund, och nu har vi fått ett ett snyggt vinterlandskap där man inte behöver pulsa fram i djup snö.
Eller, som det ofta blir här i södern, klafsa runt i någon gråbrun sörja.
Nej, den här typen av vinter (när dagarna dessutom blir ljusare) kan jag ta.
Det är ju trots all bara mitten av januari ännu.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: