Twingly statistik

måndag 18 mars 2013

Nu får gärna det där ovädret komma hit om det vill!

Jag antar att det stämmer med det där uttrycket ”lugnet före stormen”, för trots allt prat och skrivande om den där snöstormen som ska drabba oss i Skåne är det lugnt som i graven här ute nu.
SMHI och andra som spår väder har haft fel förr och jag tror inte på det där ovädret förrän jag ser det.
Och när/om det nu dyker upp så är jag förberedd, den saken är klar. Jag har laddat med allt som kan behövas för ett dygn i vädrets våld.
Och jag har ett gott råd till alla som är rädda för att råka illa ut om snöstormen  drabbar dem: Ta en dag ledigt från jobbet och stanna hemma och hitta på något kul.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

BP sa...

Be prepared som scouterna säger! I ditt fall bör den flytande födan nog räcka i några dar;-)

Ps. Tyvärr är SMHIs prognoser under vintern betydligt mera rätt än under sommaren... Ds

Ingrid sa...

Man ska ju alltid var beredd på att bli insnöad, inblåst eller inregnad och du har varit klok nog att ladda upp för någon dags isolering ser jag.

Här är det mulet och det blåser hemskt, men ännu ingen snö i sikte.

Kram, Ingrid

Pumita sa...

Du verkar vara laddad! Och synsk också... för veckans TisdagsTema är just lugn, haha.