Twingly statistik

torsdag 7 mars 2013

Tema fredag 8 mars 2013: Färgstarkt

Torsdag kväll och Carina/Sinneskattens fototema för fredagen den 8 mars, Internationella kvinnodagen, är Färgstarkt.
Konstverket ovan hittade jag av en händelse när jag var ute på jakt efter andra fotoobjekt.
Det finns på en elcentral (tror jag det är) intill motorvägen till/från Lund, nära Sydsvenskans höghus.
Typiskt nog på fel sida av vägen om man ska hälsa bilister välkomna till ”Crime City” som då väl är min hemstad Malmö förmodar jag.
Färgstarkt, och kanske också magstarkt kan man tycka.
Visserligen har Malmö en del att visa upp när det gäller brottslighet, men kolla in de skånska småorterna där folk stjäl, gör inbrott och slår varandra på käften dag ut och dag in.
Nej jag föredrar nog Malmö framför de flesta av de där småhålorna.
Fler bilder på det färgstarka temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

23 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Visst är ditt motiv både lite kul och färgstarkt! Sen håller jag nog med dig om att mycket fuffens finns i de små samhällena där man nog håller varandra om ryggen!

Kul att du uppmärksammar Internationella kvinnodagen!

Leovi sa...

Yes, very funny graffiti. Nice picture. Saludos.

Anonym sa...

Hehe, kan inte låta bli att tycka att den ser lite full i fan ut, att den har lite glimten i ögat. Malmö blir vad man själv gör Malmö till, och jag gillar Malmö :0)

Leena sa...

Riktigt fin graffiti! Och humoristisk även om det kanske inte är så roligt för Malmöborna jämt höra om kriminaliteten där. Jag tror att de flesta inte märker den alls.

Eva Trillian sa...

Snyggt målat - oavsett vad mantycker om budskapet! Med lite humor i bagaget så ... ;)

BP sa...

Gillar råttan! Den är verkligen färgstark och får mig att skratta åt "ironin". H"n kunde åtminstone spraya! Är doch förvånad att välkomsthälsningen går vara kvar ich inte har tvättats bort!
Du behöver inte försvara Malmö, det finns lika mycket kriminalitet här. Å på landsbygden samsas Bandidos;-)

llh sa...

Den ironin är lika uppfriskande som konsten på en trist vägg. Jag gillar Malmö, det här är Malmö!

ulla laiho sa...

Jag som inte gillar graffiti tycker bilden är rent kriminell.

Kriminalitet tycks sprida sig till de flesta samhällen, inte bara Malmö. Vi har precis fått inbrottsstatistiken från vår förening på sommarstugeområdet.

Nett sa...

Lite kul ändå den bilden, texten hade ju kunnat vara något annat iofs, men den är färgstark :)

Pumita sa...

Hm, ser ut som de där Rocky-figurerna. Inte riktigt min typ av graffiti, har svårt att se humorn i det hela. :)

Monica o Jacob sa...

Den var faktiskt riktigt läcker och lite sanning ligger det nog i texten fast den gäller nog hela Sverige.

Anni sa...

Oavsett vad man tycker om målningen och dess budskap så är den ju skickligt utförd och onekligen färgstark!

Anneli - A'la Foto sa...

Den var ju lite humoristisk och även ifall den inte är sådär jättefärgstark i färgerna är den ändå färgstark...och säkerligen för många också magstark! Kul att du gjort ett ordvrängeri precis som jag! :O)

Ha en skön helg i solskenet!

Pysselfarmor sa...

Håller med Hanna att råttan ser litet full i 17 ut! Malmö är en trevlig stad tycker jag. Jag tror inte man märker så mycket av de "oroligheterna" när man liksom inte hör till de kretsarna ;-)

Annemor sa...

Usj da, fargesterk, men den rotta så skummel ut :)
Ha en fin dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/03/08/fargesterkt-i-epletreet/

Stare Ström sa...

Kul bild! Ni har väl bara haft lite mera spektakulär kriminalitet på sistone och sådant älskar pressen att lyfta fram. I det hela är säkert inte Malmö värre än någon annan större stad.

anemonen sa...

En färgstark figur och passande till veckans tema. Jo du det är inte bara storstäderna som drabbas.Därför kan jag hålla med dig. Bor i en håla själv och här händer det både inbrott och mord. Inte kul alls. Längtar bara härifrån.

ormbunke sa...

Kul och färgstark bild men inte direkt välkomnande. Ha de gott i helgen.

B i r g i t t a sa...

Malmö har verkligen fått ett dåligt rykte. Först tänkte jag att det var en SD-are som vill hålla bilden av Malmö i liv för att få väljare men antagligen är det ngn ungdom som ville vara lite rolig.
Egentligen är ju Malmö en fin stad - men lite blåsig :)
Bodde där under min utbildning 68-70.

Anita A sa...

Färgstarkt budskap må jag säga och Crime City finns nog lite varstans, inte bara i större städer.

Pialotta sa...

Oftast hittar man allt annat när man är ute efter något annat med sin kamera... men den här var väldigt färgstark och läcker med sitt budskap :)

Mona sa...

Fräck och kul grafitti. Crime city finns nog både här där i vårt avlånga land.

Anki sa...

Gillar bilden... men tror inte det är värre i Malmö än någon annanstans... och färgglatt är det :)