Twingly statistik

måndag 20 januari 2014

Veckans fönster 252 den 17 januari 2014: Brokigt


Detta är det första inlägget jag skriver på min blogg i år.
Kanske överdoserade jag lite när jag skulle få klart förra årets fotoutmaning Hundra hus 2013 och kopplade helt enkelt bort bloggandet när jag spurtat i mål med det hundrade huset.
Eller kanske har jag tröttnat på att blogga eller bara är trött i största allmänhet i denna mörka vintertid.
Eller kanske är det så att Instagram, som jag började med under Malmöfestivalen i somras har tagit över.
Ja, jag vet inte, men här kommer i alla fall ett bidrag till Susannes fotoutmaning Veckans fönster, som dragit igång igen.
Brokigt ska huset vara och det tolkar jag som på bilden ovan.
Andras syn på saken hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Det var ett färgglatt brokigt fönster :) Köpte du en cigarr?

Anni sa...

Fnissar lite, det där är ju ett (b)rökigt fönster! Intressant att sådana butiker fortfarande kan överleva.

Mitt juluppehåll blev också långt, men jag har inget att skylla på. Tror jag. Jo, lite ryggskott förstås.

Violen sa...

Snyggt brokigt fönster! Rena guldgruvan om man är rökare!
Ha en skön kväll!

Linnéa sa...

Snälla Åke tröttna inte på oss!!! En sån förlust det vore. Men du, kan känna samma sak, är lite temamatt just nu. Instagram då kan väl bara använda mobilbilder? Gillade ditt fönster, kör ju cigariller sen jag "slutade röka", men nu med den förhatliga enigt tobaksbolagen e-cigarillen.
Så härlig bild! Nu går jag också i pension.

Pumita sa...

Kul att du tog dig i kragen och postade ett brokigt fönster! Vad ska Veckans fönster göra utan alla Malmö-fönster som du bjuder på?! Det går ju inte.

BP sa...

Ja det är ju fler som nästan slängt in blogghandduken. Men kul att du åtminstone la upp ett brokigt fönster, alltid något:-)

Susanne Hultman sa...

Ja, men där är du ju. Undrade vart du tagit vägen. Inte anade jag att husen skulle ta så på dina krafter. ;)

Anonym sa...

Mycket onyttigt och hälsofarligt i det fönstret, men titta är aldrig fel.

Det där med Instagram var visst jobbigare än jag tänkt mig när jag började i höstas, blir liksom smått beroende av det. Vet inte om jag gillar det till fullo, små kompakta bilder och ganska opersonligt, men jag är nog fast nu. Hoppas du hänger med i bloggandet, Instagram till trots.

Eva Nygren sa...

Hej Jah, ja, du är flitigare i Instagram. Verkligen fina bilder du tar!

Mias Mix sa...

Välkommen tillbaka! Kan väl vara skönt att bara blogga när man känner för det o inte känna något tvång. Mycket färger i fönstret!

XMasKid sa...

Koola bilder på Instagram. Men, Hollis; Keep On Blogging!